Hoi, mijn naam is Matthew en ik ben 43 jaar. Ik ben getrouwd met Margreet en samen hebben we twee kinderen: Maud (8) en Demi (5). We wonen in Wezep. Mijn familie is al heel lang betrokken bij Rood-Wit. Mijn oom Harry Nagel is zelfs medeoprichter van de vereniging. Zelf had ik vroeger niet zo veel met korfbal — ik was beter met een bal aan mijn voeten.
Twee jaar geleden is dat veranderd toen mijn dochter Maud begon met korfballen bij Rood-Wit. Zij speelt nu in de J14. Sinds dit seizoen ben ik trainer/coach geworden. Samen met Marijke, Roselinde en Elise verzorgen we de trainingen van de J15, J14 en J13. Dat doe ik met veel plezier.
Vorig jaar ben ik gevraagd om mee te helpen binnen de jeugd-TC. Na daar goed over nagedacht te hebben, heb ik besloten deze uitdaging aan te gaan. Inmiddels ben ik coördinator van de J15, J14 en J13. Na de laatste algemene vergadering werd er een oproep gedaan voor een vertrouwenspersoon. Na een aantal gesprekken heb ik besloten om deze rol samen met Marca op mij te nemen. Ik vind het belangrijk dat iedereen zich veilig en prettig voelt binnen de vereniging. Marijke benoemde dit in de vorige nieuwsbrief ook al: de gezelligheid en de saamhorigheid. Het voelt echt als één grote familie waar iedereen welkom is. Dat was ook duidelijk te zien tijdens het afgelopen Sinterklaasfeest. Het voelde als één groot gezin, van jong tot oud. Dat soort momenten maken de vereniging voor mij bijzonder.
Ik heb eigenlijk twee mooie momenten bij Rood-Wit. Het mooiste vind ik dat ik dit samen met mijn dochter mag doen. Zo’n vader-en-dochter moment is toch altijd fijn. Daarnaast natuurlijk het kampioenschap van de J14 tijdens de afgelopen zaalcompetitie. De glimlach op de gezichten van de kinderen na het laatste fluitsignaal… echt genieten. Ze hebben keihard gewerkt en zijn enorm gegroeid sinds de start van het seizoen. Daar mogen wij als trainers best trots op zijn.
Ik werk als ambulant begeleider bij Zoethout in Hattem. Dit is een laagdrempelige organisatie waar ook iedereen welkom is. Misschien is dat ook wel de reden waarom ik mij zo op mijn gemak voel bij Rood-Wit. De openheid en betrokkenheid lijken erg op elkaar. Ik geef de pen door aan Roselinde Wielink. Zij is mede trainer/coach en speelt zelf ook. Als je ziet hoe zij met de kinderen omgaat en hoe de kinderen op haar reageren, dan zegt dat genoeg. Het wordt tijd dat jullie ook met haar kennis gaan maken.
Korfbalvereniging Rood-Wit
Rondweg 1
8091 XJ Wezep
Alle wedstrijd gerelateerde zaken zoals verplaatsen van wedstrijden lopen via het wedstrijdsecretariaat. Deze commissie is te bereiken via: